Find macro what determine the line lengths / Suche Makro, was die Linienlängen ermitteln

Hello everybody,

with CorelDraw X8 is it possible to go through all lines with a certain line width and color and then determine their total length?

I want to create a cable plan for a model train with CorelDraw and draw it with various lines and colors. Each line is as thick as the cable should be later.

In order to determine the required cable lengths, a macro would be great, which adds up the line lengths. Since the drawing is a 1: 1 drawing, the lengths sought are also there.

Does anyone have any idea how I can do this?

Thank you very much

Volker
(Translate with Google)

German:
Hallo zusammen,

gibt es mit CorelDraw X8 die Möglichkeit, alle Linien mit einer bestimmten Linienstärke und Farbe zu durchlaufen und dann deren Gesamtlänge zu ermitteln?

Ich will mit CorelDraw einen Kabelplan für eine Modelleisenbahn erstellen und zeichne diese mit div. Linien und Farben. Jede Linie ist so ***, wie das Kabel später sein soll.

Um nun die benötigten Kabellängen zu ermitteln, wäre ein Makro super, welches mir die Linienlängen summiert. Da die Zeichnung eine 1:1 Zeichnung ist, sind die gesuchten Längen es dann auch.

Hat jemand eine Idee, wie ich dies anstellen kann?

Vielen Dank

Volker